Edgar Wright ezúttal a horror-thriller műfajt gazdagította megkérdőjelezhetetlen tehetségével.
A rendezőnek nem új a horror műfaj és az sem, hogy klasszikus zsánerfilm alapokra húzza rá valami elképesztő stílusosságát, gondoljunk csak a Baby Driver-re. Az utolós éjszaka a Sohóban főhőse Eloise (Thomasin McKenzie) Londonba érkezik, mert divattervező akar lenni, de eléggé szende, hogy a siker garantált legyen, így talpára kell álljon, hogy igazán befuthasson. Sandie (Anya Taylor-Joy) lesz a mentora vagy múzsája, aki a 60-as évek Sohójából ad motivációt, mégpedig Eloise álmaiban. Skizofrén képzelgés vagy kísértő szellem lenne ő, nem tudni, de kapcsolatuk és sorsuk igen szoros. A film eleje az idei év egyik nagyon jól sikerült Disney filmje, a Szörnyellára emlékeztet. Az esetlen lányka tehetséges, múltja nem túl szép, de belevág az ismeretlenbe, beugrik a cápák közé. Az álmodozás megkezdődésével még mindig egy olyan filmet látunk, ami inkább tűnik egy szép mesének, mint bármiféle pszicho dolognak. A 60-as évek Sohója és a váltogatás a két idősíkban létező hölgyek között bámulatos. A kor vizuális megvalósítása és bárki számára ismerős dallamok kellemes nosztalgia hangulatot adnak még akkor is, ha meg sem születtünk a korban vagy jártunk a Sohó-ban. Szenzációs tükörképes megoldások tömkelegével együtt álmodunk mi is a főhősünkkel és retro alteregójával. Aztán elindulunk a lejtőn, ami rohamtempóban visz a horror meg a thriller műfaj sűrűjébe, ugyanezen álom megoldásokkal, kiegészülve gyilkossággal, kísértet témával, teljes elborulással. Az ijesztegetés néha sok, a kísértet meg túl sok és a langyos bevezetés után kimondott hideg zuhany. A jelen és a múlt eseményei közötti párhuzam viszont releváns motiváció szempontjából, a horror csupán stílus, a történet thriller. Edgar Wright nagyszerűsége ebben a kavalkádban is megmutatkozik és egy Jordan Peele szintű érdekesen véres filmet kapunk, amit azoknak is lehet ajánlani, akik nagy ívben kerülik ezt a műfajt.
Az utolsó éjszaka a Sohóban valóban egy horror-thriller egyveleg, remek történettel, magas színvonalon kivitelezve, ahogy Edgar Wright rendezőtől várni lehetett.
ELŐZETES:
POSZTEREK: