2021. október 22.
KezdőlapEgészség5 érv, hogy miért együnk sárgabarackot?

5 érv, hogy miért együnk sárgabarackot?

Ki ne szeretné édes, rostos, lédús ízét a sárgabaracknak?  És nem is gondolnánk milyen jótékony hatással bír szervezetünkre.

1. Rostok

A sárgabarack pektin tartalma rendkívül magas, ez egy olyan rost, amely segít megelőzni a székrekedés kialakulását. Egyes kutatások azt bizonyítják, hogy a rostdús étkezést folytató emberek könnyebben tartják meg az egészséges testsúlyt, mint azok, akik nem így étkeznek.

2. Vitaminok

C-vitamin is bőven van benne, ami erősíti az immunrendszert. Magas béta-karotinnal rendelkezik, amely a szervezetben átalakul A-vitaminná, így jótékony hatással bír a szem működésére, a bőr, haj, köröm regenerációjára.

3. Ásványi anyagok

Ásványi anyag tartalma közül legjelentősebb a kálium, amely előnyös a szív működésére. Ezenkívül kisebb mennyiségben tartalmaz foszfort, kálciumot, magnéziumot.

4. Antioxidánsok

Természetes antioxidánsai és flavonoidjai természetes gyulladáscsökkentő hatásúak, közömbösítik a szervezetben felszabaduló szabadgyököket.

Összességében hozzájárul a szervezet egészségmegőrzéséhez, betegségek megelőzéséhez.

5. Külsőleg

És ha mindez még nem lenne elég ok rá, hogy sokat fogyasszunk belőle, számos kozmetikai termék összetevőjét is alkotja, jól hidratál és puhítja az arcbőrt.

Milyen formában a legegészségesebb?

A sárgabarackot leginkább nyersen fogyasszuk, így C-vitamin tartalma nem vész el. Hiszen befőzése során ez csökkenni fog, de rosttartalma miatt még így is érdemes lekvár formájában fogyasztani.

Szénhidráttartalma miatt cukorbetegek kellő óvatossággal fogyaszthatják, azonban aszalt formája rendkívül édes, ezért ez nem ajánlott cukorbetegség esetén.

Tóth Renáta
Gyógytornász
Kapcsolódó cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

79  +    =  88

Legnépszerűbb

- Advertisment -