2021. április 18.
KezdőlapNemdobomelGondold újra a csomagolást!

Gondold újra a csomagolást!

A GreenPeace cikksorozatának 2. fejezete:

Ez a blogcikk egy sorozat része, melyben arra adunk válasz, mit tehet egy felelős cégvezető a műanyagszemét kiiktatásáért. Olvasd el a többi bejegyzésünket is, melyben arról írunk, hogyan lehet újragondolni egy termék disztribúcióját, az újrahasznosítást, vagy akár magát a terméket.

Ahelyett, hogy szemétté válna, adj új célt a csomagolásnak! Olyan ez, mint fagyinak a fagyitölcsér, amit eszünkbe sem jut eldobni, hanem automatikusan megesszük a fagyival együtt. 

Más termékek is vannak, amelyek ehető anyagokba, mondjuk ostyába csomagolhatók. Ugyancsak az ehető csomagolás kategóriába tartozik az az újdonság is, amelynél vékony, filmszerű, áttetsző burokba csomagolják az instant tésztát. Ha forró vizet öntünk a pakkra, akkor ez a keményítőből készült burok feloldódik és tésztaszósz lesz belőle.

Van olyan startup is, amely tengeri algából készít ehető, vízálló csomagolóanyagot. Ezt ki is próbálták a 2020-as London maratonon, ahol a futók ehető kis vízkapszulákat dobhattak a szájukba, amelyekben valójában sportital volt, magát a burkot pedig le lehetett nyelni. Ezzel az ötlettel sok ezer eldobott műanyag pohártól mentesítették a londoni verseny útvonalát.

Ha a csomagolásnak más funkciót adnál, akkor annak izgalmasnak és hasznosnak kell lennie, hogy az emberek valóban használják, és ne hulladékként gondoljanak rá. Ha például egy laptop, vagy tablet csomagolása a megadott módon hajtva stabil laptoptartó állvánnyá alakítható, vagy a csomagolás maga egy tartósan is használható laptop tok, akkor a vásárló jó eséllyel használni is fogja majd. De az is létező megoldás, hogy az eldobható műanyag cserepek helyett a palántákat lebomló, növényi rostokból készült cserépben árusítják, amely a növénnyel együtt elültethető. Ez a módszer bizonyos fajta palántáknak még jobbat is tesz, amelyek nem szeretik, ha bolygatják a gyökérzetüket átültetéskor. 

Sok termék esetében a csomagolás csak vásárlást ösztönző dizájnelem, de miután megvette és hazavitte az ember, teljesen feleslegessé válik. Tartogasd a kreativitásod inkább magára a termékre, és a csomagolást tudatosan tartsd meg egyszerűnek. Ezzel azt az üzenetet közvetítheted a vásárlóid felé, hogy neked is fontos a környezet védelme és nem akarsz felesleges szemetet termelni.

Az eredeti cikk: https://www.greenpeace.org/hungary/blog/8062/gondold-ujra-a-csomagolast/

Kapcsolódó cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

51  +    =  54

Legnépszerűbb